Image
Top
Navigation
8 במרץ 2015

3 נקודות על … ההחלטה לשיפוץ

#4 small

פורים עבר ופסח בפתח, רוחות אביב והתחדשות בפתח ולכולם מתחיל לעקצץ שריר השיפוץ.  אם טרם החלטתם על כזה, כדאי לחכות עד לאחרי החג. אז בזמן בינתיים קבלו 3 נקודות למחשבה, לקראת תהליך שיפוץ ועיצוב.

ללמוד

תארו לעצמכם שהייתם נוסעים לחופשה מבלי ללמוד על היעד. בלי להבין אם היעד הוא עבורכם ומהמצפה לכם כשתגיעו. אותו העניין הוא עם תהליך שיפוץ. ההבדל העיקרי הוא שחופשה נמשכת לכל היותר שבועיים שלושה, בבית המשופץ והמעוצב, אמממ…. קצת יותר.
לכן אל תהליך השיפוץ כדאי להגיע מלומדים. לאחר שהבנו, מהם צרכנו, זה הזמן להבין מהו טעמנו והיכן משיגים אותו. המקור לכל הידע נמצא באינטרנט. אתרי עיצוב וכאלה של חנויות העיצוב השונות מכילים מקור אינסופי של מידע והשראה. רצוי לפתוח תיקיה ייעודית במחשב אשר תכיל תת תיקיות בהן נקטלג את החומרים שנאסוף. חומרים שיהיו לנו לעזר רב בהמשך. אפשר להגדיל ולעשות ולבקר בחנויות ובתערוכות עיצוב שיציגו את החידושים האחרונים טכנולוגיים ועיצוביים.
היום הרשת החברתית הנפוצה ביותר לאיסוף השראות ורעיונות היא pinterest שמאפשרת איסוף השראות מהבלוגספרה העולמית,פתחו ללכם כרטיס והתחילו לאסוף השראות, יש לקחת בחשבון שזוהי רשת בעלת אופי בינלאומית. ותמיד כדאי לחפש אחר כך את המענה הישראלי להשראה .
ובהזדמנות זו קישור לדף ה- pinterest האישי שלי, ,תעקבו ותיהנו!
שיפוץ ועיצוב של חלל הבית הוא הזדמנות מצוינת להיערך מחדש בחלל המגורים שלנו. זהו זמן מצוין זמן להיפטר מחפצים וגם מהרגלים ישנים ולהגדיר וללמוד מחדש מהם הצרכים האמיתיים שלנו. על מנת שנוכל ליישמם בחלל החדש.

להבין

הטעות הגדולה ביותר היא להיכנס לתהליך של שיפוץ ללא תקציב מוגדר מראש. חוסר בתקציב מוגדר יגרור להוצאות מיותרות ויביא לעתים להפסקת העבודות, פשוט כי נגמר הכסף. את התקציב לפרויקט, כדאי לבסס על כסף זמין ולקחת בחשבון חריגות ממנו בסדר גודל של כ- 20%. על מנת לעמוד בתקציב, רצוי לנהל קובץ מעקב, שיכיל הערכות מחיר אשר יוחלפו במחירים אמיתיים ככל שיתקדם הפרויקט. זכרו! חלל לא גמור יראה פחות טוב מחלל לא מעוצב.
אחת הטעויות הנפוצות של לקוחות משפצים היא "לשקר לעצמם" בנוגע לתקציב. זה נכון שצריך לגשת לפרויקט עם ידיעה על היקף התקציב ולהקפיד לעמוד בו. הבעיה מתחילה כאשר התקציב אינו ראלי למה שרוצים להשיג באמצעותו. התעקשות מיותרת, להשיג הרבה בתקציב מועט, תסתיים בכישלונו של הפרויקט ואי סיומו. היו ראליים, במידה והתקציב מועט, החליטו מהם הדברים החשובים באמת אותם תרצו להשיג בתהליך וותרו אל האחרים.

לפניכם שני קישורים למחירוני שיפוץ אינטרנטיים שיעזרו לכן לאמוד את העלויות:
מחירון לוי יצחק לשיפוצים
מחירון שיפוצים של צוות המומחים

להחליט

שמתכננים שיפוץ כדאי להתייחס לתקופה בשנה, העונה החמה בתחום מתחילה לאחר הפסח ונמשכת עד החגים (בית חדש לשנה החדשה) בתקופה זו לעומת החורף רוב בעלי המקצוע יהיו עסוקים יותר והמחירים יקרים יותר. מצד שני, אם מדובר בעבודה המשלבת פתיחת הגג, ופירוק פתחים זה לא רעיון טוב כ"כ לבצעה בחורף.
רבים מתכננים לשפץ את ביתם המון זמן, אך כאשר סוף סוף התהליך מתחיל, הם מגלים פתאום שזה לא ממש מסתדר להם בלו"ז. תהליך שיפוץ מוצלח דורש את מעורבותנו המלאה. נוכחות יומית באתר ולקיחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות הם קריטיים לתהליך. לכן רצוי לדרגו בראש סדר העדיפויות, לפעמים אפילו לפני עבודה.
תהליך שיפוץ מצריך את המעורבות הרציפה של הלקוח. ונוכחותו בשטח. אז אם הלו"ז מלא, אם יש תכניות אחרות במהלך הזמן המיועד לשיפוץ עדין לדחות אותם או את השיפוץ.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא איפה גרים במהלך השיפוץ ?
מגורים באתר בניה, יכולה להיות חוויה לא נעימה. רעש, לכלוך ואבק בכל מקום. אם אתם מתכננים שיפוץ כולל, בבית בו אתם גרים כרגע, כדאי לשקול מגורים חלופיים בתקופת העבודות. אך במידה והשיפוץ קטן וניתן להישאר לגור בבית, צריך לקחת את התנאים המורכבים בחשבון ולהיערך בהתאם.

Submit a Comment

Posted By

Categories

כללי

UA-57426102-1