Image
Top
Navigation
15 במרץ 2015

3 נקודות על … תכנון ארון נכון

פוסט #6 איחסון רגיל

האביב בפתח ופסח מתקרב בצעדי ענק. שני אירועים אלה דוחקים אותנו אל הבלתי נמנע. הסדר החצי שנתי בארון.
הסדר בארון הוא יריית הפתיחה לשגעת הפסח. לכל אחד, סיבות אחרות לסדר הזה, זהו יכול להיות רצון להתחדשות, או הצורך לזרוק ישן ולפנות מקום לחדש, חלקנו מנצלים את ההזדמנות להחליף את בגדי החורף לקיץ, וחלקנו משום שיש כבר יותר מידי בלגן ולא מוצאים את הטי-שירט האהובה. חשוב לדעת שארון שמתוכנן טוב חוסך המון צורך בסדר. אז לקראת הפסח לפניכם פוסט שאולי יצליח לחסוך לכם לפחות משימה אחת בשנה הבאה. 

קבלו 3 נקודות על תכנון ארון החלומות.

תכנון

תכנון הארון משמעותו, התאמת הארון, לצרכים המדויקים של המשתמש. תכנון נכון יעשה על ידי, הבנת הצרכים, הגדרת אזורי האחסון בארון ומידותיהם ולבסוף מיקומם. כל אלו, יהפכו את השימוש בארון למהיר נוח ויעיל.
הנה 5 המלצות לצורך תכנון נכון של הארון
1. ספירת מלאי – בדקו כמה יש לכם מכל דבר וכמה מקום הם צורכים היום. כמה תליה? כמה קיפולים? כמה לבנים? כמה נעלים? כמה אקססוריז ? האם זה מספיק לכם? האם אתם צריכים פחות או יותר?
2. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן – מקמו את הפונקציות השונות בארון, לפי תדירות השימוש ורכזו את השימושיים יותר במקום אחד. כך לא תמצאו את עצמכם פותחים וסוגרים את דלתות הארון בסשן התארגנות אחד.
3. נגישות – מגירות ומדפים נשלפים ממקסמים את השימוש בעומק הארון על פני מדפים עמוקים וחשוכים. אך שימו לב, מקמו את מגירות עד גובה העיניים, מעבר לכך לא נראה מה מאוחסן בהם.
4.  גמישות – העדיפו דפנות ארונות מחוררות (החורים הקטנים בדפנות הארון הפנימיות- כך תוכלו להתאים את גובה המדפים לפי הצורך. שימו לב, גובה מדף בגדים אופטימלי הוא כ-25 ס"מ, מתחת לכך, הוא לא נגיש ומעל לכך "מגדלי" החולצות מתמוטטים.
5. השקיעו בפרזול – לכל שימוש יש היום, פרזול ייחודי ופרזול טוב מייעל את השימוש בארון ונשמר לאורך שנים.

כנסו לאתר חברת "בלורן"  המתמחה בפתרונות פרזול לכל סוגי הארונות.

תאורה

הבדיחה הידועה על מעצבים, היא, שהם לובשים רק שחור. גם לי הייתה תקופה כזו,לפני שגילית את הצבע. החיסרון העיקרי בכך היה, שבכל בוקר, כשפתחתי את הארון, לא הצלחתי להבחין בין שמלה שחורה אחת למשניה. אם לא מספיק שכל בגדיי היו שחורים, הארון היה פשוט חשוך. תאורת ארון הייתה מסייעת לי מאוד במקרה כזה, כי אז לפחות הייתי יכולה להבחין ביניהן על פי טקסטורה.

קיימים שני סוגים לתאורת ארון :
תאורה פנימית – של גוף תאורה, הממוקם בתוך הארון והנדלק בעת פתיחתו (אוטומטית או ידנית).
תאורה זו יעילה בארון שהחלל הפנימי בו אינו מחולק, בעיקר ארונות תליה, היות שמדפים ימנעו מהאור להגיע ממדף למדף ולעומקם של המדפים. גוף התאורה הוא גוף תאורת לד, שאינו פולט חום וקטן מספיק להשתלב בארון. יש להתקין הזנת חשמל בתוך הארון עבור זה.

תאורה חיצונית – של גוף תאורה, הממוקם מחוץ לארון ומאיר לכיוונו. תאורה זו יעילה מאד לכל ארון מחולק ותליה בתנאי שגוף התאורה ימוקם בין המשתמש לארון, אחרת המשתמש יטיל את צלו על הארון ויסתיר את האור. מומלץ להשתמש ב"ספוט" מתכוונן, שימוקם על התקרה במרכז רוחב הארון ובמרחק של 15 ס"מ ממנו.

חזית

חזית הארון היא החלק בו שמשפיע על העיצוב בחלל. ישנן שתי גישות בתכנון חזית הארון.
חזית נעלמת – חזית המשתלבת באופי ובצבע הקירות וכמעט שאינה מעידה על קיומו של ארון מאחוריה. על מנת ליצור חזית כזו לארון, נצבע את החזית בגוון הזהה לגוון הקיר (צביעה בצבע אפוקסי, על דלתות MDF), נוותר על ידיות דקורטיביות לטובת ידיות שקועות או מנגנון פתיחה בלחיצה.

ysl.3

ארון חדר שינה , דירה בעיצוב האדריכל אמיר נבון

להתרשמות מעבודות נוספות של אמיר ושל פרויקט המנטורינג למצטיינים בסטודיו 6B בניהולו לחצו. כאן

חזית דקורטיבית – חזית דומיננטית בחלל, לפעמים היא אף העיקר בו. האפשריות הן אינסופיות. החל משימוש בחומרים שונים: עץ, זכוכית, מתכת, קוריאן ועוד. שימוש בטקסטורות שונות, צביעה מיוחדת ועוד. הכל בהתאם לעיצוב והסגנון.

raanan3

סטודיו לאמנית בתל אביב בעיצוב רענן שטרן

בתמונה למעלה אחת מעבודותיו של חבר טוב האדריכל המוכשר רענן שטרן. בפרויקט זה עיצב סטודיו לאמנית בשטח של 18 מ"ר. הצורך ביעילות וקומפקטיות הוביל לתכנון הארון הנ"ל אשר מכתיב בחזית בחלוקתה ובחומר ממנה עשויה, את מראה הסטודיו  כולו.

להתרשמות נוספת מעבודותיו של רענן שטרן כנסו לאתר שלו.

Comments

  1. YaronEldad

    מעולה , נקודתי ומדוייק !!!

    • lilachmerzer

      תודה ירון !!! :-))))

  2. DalitLilienthal

    הפוסט הכי מוצלח עד עכשיו! גם בטקסט וגם בויזואל!…

    • lilachmerzer

      איזה כייף! תודה!

  3. רונה

    יופי של פוסטים!! כיף לקרוא!! BIG LIKE!

    • lilachmerzer

      תודה רונה! כייף לדעת 🙂

Submit a Comment

Posted By

Categories

כללי

UA-57426102-1