Image
Top
Navigation
29 במרץ 2015

3 נקודות … על פרחים בעיצוב

פוסט #7 קטן

ניסיתי, באמת שניסיתי' לעקוף את העניין הזה עם פריחה ואביב אבל זה היה חזק ממני. אני מודה, אני בחורה קיטשית, אני אוהבת פרחים  ואין הזדמנות טובה מבוא האביב להקדיש להם פוסט בבלוג. במיוחד בהקשר לעיצוב הבית.

יש כל כך הרבה דרכים לשלב פרחים בעיצוב והכוונה היא מעבר בפרחים אמיתיים שזורים בזר באגרטל. פרחים הם אולי האייקון הכי לעוס בתחום. ועדיין כאשר חשבתי על "3 נקודות" לשימוש בפרחים חיפשתי את שלוש הנקודות העקרוניות ביותר. אני חושבת שדיי הצלחתי לתמצת אותם.

לפניכם 3 נקודות על שימוש בפרחים בעיצוב

בקירות

הדרך הכי מקובלת לשילוב של פרחים בקירות החלל, היא על ידי טפט. האפשרויות בטפטים הן בלתי מוגבלות, החל מטפטים סופר ראליסטים, דרך דוגמאות גרפיות וכלה בטפט טקסטוראלי לפרחים.

ניתן לבחור בטפט צבעוני או מונוכרומטי. בטפט עם דוגמה חזרתית או כזו המעניקה רק טקסטורה לקיר. בכל מקרה, משום שטפטים עם דוגמאות פרחים נוטים להיות דומיננטיים מאד, יש לשלבם בצורה נכונה בחלל. הנה כמה טיפים לשימוש בהם. במידה והטפט הוא בעל דוגמה דומיננטית, מומלץ ליישם אותו, רק על קיר אחד ולהשתדל ששאר הפריטים בחלל יהיו מונוכרומטים ורגועים יחסית אליו. טפט מסוג זה יתאים לכניסות לבית כאלמנט רושם ראשוני, או בחדר המגורים, כאקט עיצובי דומיננטי. בטפטים עם דוגמאות פרחים קטנות האפקט המתקבל הוא בעיקר של גוון אלו טפטים נהדרים לחדרי שינה ופינות אוכל.

  • בכל מקרה ברכישת הטפט הימנעו מלדמיין בחרו טפטים מקטלוג המציג גם את התוצאה הסופית בתמונה. ריבוע טפט בקטלוג של 50/50 ס"מ לא יכול להעיד על מראהו בחלל. והנה כמה דוגמאות של טפטים שאהבתי:

נתחיל בעבודות מקסימות של האדריכלית והחברה הטובה, עינב רימון  עם שילוב מוצלח של טפטים פרחוניים בחלל.

unnamed (3)

unnamed (2)

הנה דוגמא נוספת שממש אהבתי הלקוחה מה- pinterest. הטפט מקסים הזה,שאם היה אצלי בבית הייתי פשוט צובעת אותו לאורך הזמן, עושה את אוירת הפרחים בכלל זה נראה לי רעיון נפלא, אפילו בלי טפט. עם ציור טושים פשוט על הקיר.

31fc29038a4a71d5352e245528ec384a

בטקסטיל

על טקסטיל אני מבטיחה שאכתוב פוסט נרחב בבלוג. אבל אם כבר מדברים על פרחים  אי אפשר שלא לדבר על פרחים. האפשריות לפרחים בטקסטיל נמצאות כמעט בכל אלמנט לעיצוב הבית בשטיחים, וילונות, כריות תמונות אביזרים  וכמובן פרחי המשי. קצרה היריעה מלהביא את כולם לכן בחרתי להראות שלושה רעיונות שיישמתי אצלי בבית בעשיה עצמית כמובן עם הסברים.

כריות

unnamed (5)

שתי הכריות שלפניכם מבוססות על הכריתה פשוטה של איקאה ב-9 שקלים. האחת כוסתה בריבועי סבתא, בסריגת קורשה. היא מעט יותר מורכבת אבל למי שסורג, רק אומר קל מאוד להשיג הוראות סריגה לריבועים אלו ברשת. אח"כ זוהי רק תפירה פשוטה של הריבועים האחד לשני.

הכרית השנייה פשוטה אף יותר, מדובר במפית קרושה, כזו שהסבתות מאד אהבו פעם,  שנרכשה בשוק הפשפשים במחיר של 10 ש"ל לזוג. לפניכם הדרך:

ללא שם

תמונות

Untitled-1

תמונה זו עשויה משני משלושה מרכיבים פשוטים. מסגרת איקאה, בריסטול צבעוני, ודוגמה שנגזרה משעוונית שולחן שנרכשה בשוק הכרמל במחיר של15 ש"ח למטר. צריך באמת להוסיף הסבר?

Untitled-2

גם תמונה זו פשוטה להכנה. מדובר בקנבס שנצבע בצבע לקירות (כזה שנשאר לי מצביעת הסלון בדירה ) עליו הודבקו (באמצעות דבק חם)  פרחי משי שנחתכו מהגבעולים שלהם. סוד קטן : בצומת הרחובות אילת, החשמל העליה  ואלנבי בתל אביב יש חנות קטנה ומטריפה של פרחי משי מכל הסוגים במחירים שפויים. אין לה שלט בולט אבל היא שווה ביקור. הפרחים משם.

בטקסטורות

ובחזרה לעיצובים המתוחכמים. טקסטורת פרחים בחלל מושגת על ידי שתי דרכים עיקריות: חיתוך או הטבעה.

בחיתוך הטכניקה השלטת היא חיתוך CNC –חיתוך בלייזר. ניתן ליישם אותו על מגוון רחב של חומרים, עץ, פלסטיק, מתכת ועוד. ניתן לחתוך בשיטת החסרה או רק לחרוץ. בכל מקרה התוצאה מקסימה. השימוש העיקרי בשיטה זו הוא ליצירת מחיצות וחיפויים אך גם ליצירות אומנות לחלל. על מנת לבצע אלמנט בחיתוך לייזר כל מה שצריך הוא לבחור את החומר עליו רוצים לחרוץ ולהעביר קובץ PDF  של הדוגמה שבה מעוניינים לחברות המתמחות בכך. השימוש בשיטה זו נרחב בחיפוי קיר וביצירת מחיצות קלות.

דוגמה לעיצובים מסוג זה היא סטודיו Fe סטודיו לעיצוב במתכת של האדריכלית מיקי מן. המתמחה בעיצובים במתכת על סוגיהם השונים. בחרתי במחיצות שעוצבו על ידי הסטודיו לחלל המכירות של חברת מטבחי אביבי בהרצליה.

אביבי-הרצליה-12

ודוגמה נוספת מעבודות הסטודיו המקסימות, שולחן צד שנוצר בהשראת מפת שולחן

h

השיטה השנייה היא על ידי הטבעה. ניתן להטביע על כל חומר יציקה. כיום בעיצוב פנים אחד החומרים הפופולריים הוא הבטון. חברת "ארטן בטונדה" מתמחה בעיצוב בבטון (למעשה בציפוי דק של בטון על כל חומר שתרצו) ואחד המוצרים שאני הכי אוהבת הוא חיפויי הבטון שלהם. לפניכם לוחות מוטבעים בדוגמת צמח הבננה ממסעדת "טאיזו" בתל אביב.

8_735

ניתן לייצר גם אריחי בטון  מוטבעים בפרחים, הדוגמה המפורסמת ביותר היא מדרכות הפרחים המפורסמות בברצלונה

10403598

אך יש גם דוגמה ישראלית והיא רצפת הפרחים במתחם התחנה של חברת אקרשטיין הוותיקה

התחנה

Submit a Comment

Posted By

Categories

כללי

UA-57426102-1